fredag 12 december 2014

121214


Faith is taking the first step even when you don't see the whole staircase.
Martin Luther King, Jr.


Varje dag när jag vaknar försöker jag komma på något att vara tacksam över. Tacksam över min familj, tacksam över mitt jobb, tacksam över mina vänner. Det är inte varje dag jag kommer ihåg detta men jag försöker. Starta dagen med att visa tacksamhet. För det är så mycket vi behöver vara tacksamma över. 

Igår kom jag på att det inte är särskilt många veckor kvar innan jag flyttar till Gotland. Jag flyttar hemifrån, ska klara mig själv och samtidigt dra igång en verksamhet. Ungdomsledare. Det är fruktansvärt spännande men också väldigt nervöst. Det är precis som Luther King sa i citatet. Jag vet verkligen inte hur utgången ska bli men jag tror och är övertygad om att oavsett så kommer det bli bra. Jag är inte ensam och även om trappan tar slut vet jag att jag inte vandrar själv. 


Det här är första inlägget i en blogg som kommer skildra vardagen som ungdomsledare i två olika församlingar i Visby. Idag är det den 12e december och om exakt en månad avgår bilen (om jag hittar någon) till båten och mitt framtida boende för obestämd framtid. Jag är en 21 år gammal tjej som kommer från Göteborg. Jag kommer skriva om vardag, tro, träning och andra grejer som kan komma upp i huvudet. 


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar