lördag 13 december 2014

131214


Try to be a rainbow in someones cloud

- Maya Angelou

Idag är det Lucia och Lucia innebär Luciatåg, vacker musik och lussekatter. Eller det brukar innebära det för mig i alla fall. Dagen spenderas tyvärr hemma i min säng med vatten och näsdukar. Jag försöker kurera mig så gott det går. Imorgon ska jag kanske nämligen till Vänersborg och titta på en Skoda Octavia och en Golf. Vem vet jag kanske kommer hem en bil rikare imorgon och många tusen fattigare. Hade vart så skönt om det bara fixade sig. Tydligen behöver man bil på Gotland. 

Bilden längst upp är tagen förra året uppe på Hållands folkhögskola. En morgon när det låg tjockt med rimfrost över alla träd och växter. Det var häftigt och fantastiskt vackert. Här kan ni se fler bilder. Inte så många men några få. Det var ett fint år. 

Året på Hålland lärde mig mycket om mig själv och mycket om hur jag vill leva mitt liv. Jag gillar citatet i början av inlägget. Så vill jag leva mitt liv. Såhär i juletid vill jag sprida kärlek och hopp till personer som kanske inte har samma möjlighet, känner samma hopp. Även om jag inte kan påverka alla så kan jag alltid påverka någon. Jag kan inte hjälpa alla men jag kan alltid hjälpa någon. Så vill jag tänka. Jag glömmer det lätt och måste påminna mig själv dagligen men jag försöker. Ett leende kan göra så stor skillnad. 

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar